lindqvistsimon.blogg.se

Nydiagnosticerad Aspergare som fortfarande drömmer om att bli professionell jockey.

Tre och en halv vecka kvar

Kategori: Allmänt

Nu börjar det verkligen närma sig. Om tre och en halv vecka är det dags. Det mesta börjar falla på plats men det finns fortfarande en del som måste ordnas. Framför allt måste jag se till att komma tillbaks i form efter snöstoppet. Det blev svårt att springa och därför mindre träning under en period när det var halt.
Storebror Stoffe kommer att följa med för att hjälpa mig att ta mig och mina grejor till skolan. Det ska bli riktigt roligt att få visa honom stället där jag sedan ska tillbringa den första tiden i England. Jag får väl erkänna att just nu har jag nerverna lite utanpå kroppen vilket familjen ibland får lida för. Men det är nog inte så konstigt.
Jag hoppas att ni haft det trevligt under jul och nyårsfirandet. Funderar också en hel del på hur det ska bli med bloggandet när jag kommer till England. Eventuellt blir det i form av videobloggar på YouTube eftersom det blir lättare och jobbet kommer att ta mycket både tid och energi.
 
Så här kan du stödja:
Falabella                 100 kr
Shetlandsponny   200 kr
Islandshäst            500 kr
Tinker                  1 000 kr
Arab                      1 500 kr
Br. fullblod         2 000 kr
För den som betalar någon av de tre högsta nivåerna ingår också en träff där jag berättar om mig själv, om skolan och om hur jag tänker mig framtiden. Här på bloggen kommer även en lista med namn och summor att publiceras. Prata gärna med era vänner eller arbetsgivare om det är någon som har lust att köpa en häst.. Vi behöver få ihop 18 000 skr. Pengarna kan ni sätta in på mitt konto i Swedbank, clearing 8214-9 nr 353200448-2. Skriv insamling och ert eller företagets namn på inbetalningen. Om vi inte klarar det vill vi ha möjlighet att skicka tillbaks pengarna. Om du vill vara anonym går det också bra. Då skänker vi istället pengarna till en Aspergerförening.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: