lindqvistsimon.blogg.se

Nydiagnosticerad Aspergare som fortfarande drömmer om att bli professionell jockey.

Sista dagen hemma

Kategori: Allmänt

Dagen idag har ägnats åt de sista förberedelserna inför resan. Vi har packat, klippt mig och haft lite avskedsfest samtidigt med mammas födelsedagsfirande. Imorgon klockan 07.03 sätter vi oss på tåget, Stoffe och jag, för att åka ner till Kastrup och klockan 10.45 lyfter planet mot Stansted. Jag skulle ljuga om jag sa att mina känslor är något annat än mixade. Jag har längtat efter den här dagen i nästan ett år, men just nu känner jag mig väldigt osäker.
Jag, som aldrig tidigare varit hemifrån i mer än en vecka, ska nu sätta mig på ett plan för att flyga bort och inte komma hem på mer än ett och ett halvt år. Det är i alla fall tur att Newmarket är så pass nära att jag kan få besök även om jag inte kommer att kunna komma hem själv för att hälsa på. För efter vad jag förstått kommer det att bli mycket jobb under hela praktiktiden. Så mycket att jag troligen inte kommer att kunna åka hem innan den tiden är slut. Men besök kommer jag ju att kunna ta emot, trots allt så kan jag ju inte jobba dygnet runt.
Från och med häromdagen finns jag också på Facebook, dock rätt så gömd men med hjälp av mina syskon tror jag att man kan hitta mig. Jag kommer att försöka hålla er uppdaterade här även om det kan bli tufft i början. Det är ett späckat schema på skolan. Men korta Facebook-uppdateringar blir det säkert, förhoppningsvis med lite bilder också.
Nu ska jag bara lägga ner de sista sakerna i väskan innan jag ska se om jag kan sova lite också. Tack till alla som hjälpt till, jag hoppas kunna tacka er mer personligt i framtiden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: