lindqvistsimon.blogg.se

Nydiagnosticerad Aspergare som fortfarande drömmer om att bli professionell jockey.

Besökare på Höstglöden

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit på mässa. Höstglöden på Folkhögskolan Rosenhill i Perstorp. Jag var där vid MIKADO RIDSPORTS monter för att prata med folk om min dröm och försöka engagera fler. Min kontaktperson Roger Moberg hjälpte mig att ta fram ett papper med en kort presentation av mig och min dröm som vi sedan delade ut till besökare och utställare på mässan.
Jag tyckte att det gick förhållandevis bra och jag lyckades faktiskt stanna nästan hela tiden fast det var jobbigt. Ett sådant ställe som den här mässan är ju just ett sånt som jag egentligen avskyr. Det är mycket folk, synintryck, ljud och dofter vilket är just det som jag tycker är som allra jobbigast. Men med hjälp av Roger och att jag visste att det var för en bra sak gick det att klara. Nu ska jag bara koppla av och hämta mig så hoppas jag må bättre i morgon.
Får skriva mer imorgon för den här dagen har tagit på mig så jag orkar inte riktigt nu.
Så här kan du stödja:
Falabella                 100 kr
Shetlandsponny   200 kr
Islandshäst            500 kr
Tinker                  1 000 kr
Arab                      1 500 kr
Br. fullblod         2 000 kr
För den som betalar någon av de tre högsta nivåerna ingår också en träff där jag berättar om mig själv, om skolan och om hur jag tänker mig framtiden. Här på bloggen kommer även en lista med namn och summor att publiceras. Prata gärna med era vänner eller arbetsgivare om det är någon som har lust att köpa en häst.. Vi behöver få ihop 18 000 skr. Pengarna kan ni sätta in på mitt konto i Swedbank, clearing 8214-9 nr 353200448-2. Skriv insamling och ert eller företagets namn på inbetalningen.

Kommentarer

  • Ulla C säger:

    Hej, Simon!
    Strongt jobbat – att göra något man avskyr men ändå ta sig igenom det.

    Svar: Tack
    Simon Lindqvist

    2012-10-08 | 09:30:12

Kommentera inlägget här: