lindqvistsimon.blogg.se

Nydiagnosticerad Aspergare som fortfarande drömmer om att bli professionell jockey.

Kort uppdatering av läget

Kategori: Allmänt

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att det var så länge sedan jag uppdaterade här. Jag har haft mycket att tänka på och då blir det så här. Ska försöka bättra mig i framtiden. Det som har hänt sedan sist är bland annat att jag fått reda på att en dator är ordnad genom en väldigt god vän. Och genom en annan vän är jag säker på att gå torrskodd igenom utbildningen och dessutom att vara varm under.
Tyvärr har inte de utkastade krokarna när det gäller praktik under väntetiden lyckats fånga något ännu, men vi hoppas fortfarande. Jag var också inne på skolans hemsida och upptäckte något som jag inte sett innan. De har presentation och bilder av alla hästar och det var roligt att läsa. Det kommer nog att ta mig ett tag att läsa igenom allt om alla 70 hästar som finns på BRS. Men jag har redan lyckats förstå att det handlar inte om några gamla trötta hästar. Tvärtom, de flesta har sprungit in en hel del pengar.
Till exempel Our Vic f. 1998 e. Old Vic u. Shabra Princess har sprungit in totalt 509 767 pund, rätt mycket pengar alltså. Han är skolans största vinnare. Men det finns många fler som vunnit pengar på galoppbanorna.
Det var allt för idag men jag lovar återkomma snart igen.
Så här kan du stödja:
Falabella                 100 kr
Shetlandsponny   200 kr
Islandshäst            500 kr
Tinker                  1 000 kr
Arab                      1 500 kr
Br. fullblod         2 000 kr
För den som betalar någon av de tre högsta nivåerna ingår också en träff där jag berättar om mig själv, om skolan och om hur jag tänker mig framtiden. Här på bloggen kommer även en lista med namn och summor att publiceras. Prata gärna med era vänner eller arbetsgivare om det är någon som har lust att köpa en häst. Pengarna kan ni sätta in på mitt konto i Swedbank, clearing 8214-9 nr 353200448-2. Skriv insamling och ert eller företagets namn på inbetalningen. Om vi inte klarar det vill vi ha möjlighet att skicka tillbaks pengarna. Om du vill vara anonym går det också bra. Då skänker vi istället pengarna till en Aspergerförening.
 

Kommentarer

  • Ulla C säger:

    Hej Simon!
    Så är det ibland. Man hinner inte alltid det man föresatt sig. Jag tycker i alla fall det är roligt att ta del av din blogg. Du har inspirerat mig att kolla BRS webbsida också och den är ju verkligen omfattande.

    2012-10-31 | 10:40:43
  • Malin Nilsson säger:

    Hej! Vi fick tips om din blogg från en lyssnare. Vill du maila mig dina kontaktuppgifter så jag kan kontakta dig. mvh Malin Nilsson

    2012-11-05 | 11:25:41
  • Ulla C säger:

    Hej Simon!
    Om du känner för det tycker jag att det skulle vara roligt att lyssna på dig i Radio Kristianstad. Dessutom tyckte jag att det var superkul att se hur en radiostudio fungerade i verkligheten. Jag hade föreställt mig att många var inblandade i produktionen men det var bara Malin och Maria. De skötte rubbet. Både kontakten med lyssnarna, lägga in jinglar, skivlistan m.m. Imponerande!

    2012-11-13 | 14:57:47

Kommentera inlägget här: